03.03.2017II Turniej Tenorów

Serdecznie zapraszamy na II Turniej Tenorów, podczas którego zmierzą się przedstawiciele Akademii Muzycznych z całej Polski. Każdy z tenorów zaśpiewa jedną arię operową i jeden utwór o lżejszym charakterze (arię operetkową, musicalową lub pieśń neapolitańską). Publiczność w wyniku głosowania wybierze jej zdaniem najlepszego śpiewaka. Orkiestrę PF Sinfonia Baltica poprowadzi Bohdan Jarmołowicz.

Albert Memeti ukończył z wyróżnieniem studia licencjackie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie śpiewu Wojciecha Maciejowskiego. Obecnie studiuje w klasie Wojciecha Maciejowskiego w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Na scenie debiutował już na pierwszym roku studiów, w ramach V Operowego Forum Młodych, organizowanego przy Bydgoskim Festiwalu Operowym, wykonując partię Kowala w operze La vida breve Manuella de Falli. W 2013 roku wystąpił w operetce Carla Millockera Student Żebrak wystawianej na Dworze Artusa w Toruniu oraz w bydgoskiej Operze Nova w trakcie VI Operowego Forum Młodych. W tym samym roku wykonał solową partię Mszy Es-dur Franza Schuberta w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy oraz w Konzerthalle Carl Philipp Emanuel Bach we Frankfurcie nad Odrą. W 2014 roku został finalistą VI Ogólnopolskiego Konkursu Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach. W 2015 roku wcielił się w postać Oebalusa w operze Apollo i Hiacynt Wolfganga Amadeusa Mozarta, wystawionej w bydgoskiej Akademii Muzycznej.

Współpracuje z Filharmonią Poznańską, Filharmonią Pomorską oraz z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej. Od lipca 2015 związany jest z Akademią Operową działającą przy Operze Narodowej w Warszawie. W sierpniu 2015 roku kreował partię Gelinda z opery Antreprener w kłopotach Domenico Cimarosy wystawianej w ramach Festiwalu Opera Know-How w Teatrze Polskim w Poznaniu oraz w grudniu w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu. W tym samym roku otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną w IV Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie oraz został laureatem I nagrody XVII Międzynarodowego Konkursu Iuventus Canti im. Imricha Godina we Vrablach na Słowacji. W kwietniu 2016 został finalistą i otrzymał nagrodę specjalną Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Deutschlandsbergu/Oper Graz w Austrii. W tym samym miesiącu debiutował na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu w roli Żeglarza w premierze opery Dydona i Eneasz Haendla. W maju 2016 roku został finalistą XXIII Międzynarodowego Konkursu dla śpiewaków operowych Riccardo Zandonai we Włoszech, w którym otrzymał również wyróżnienie i nagrodę specjalną- uczestnictwo w Festiwalu Operowym Musica Riva Festival w Riva del Garda we Włoszech. W czerwcu b.r. wykonał partię solową w "Litanii Loretańskiej" oraz "Mszy Koronacyjnej C-dur" W. A. Mozarta z towarzystwem orkiestry Filharmonii Poznańskiej i Chórem "Poznańskie Słowiki" w Katedrze Gnieźnieńskiej.  W sierpniu b. r. zadebiutował na XIX Festiwalu Operowo- operetkowym w Ciechocinku z towarzystwem Polskiej Opery Kameralnej. W sezonie 2016/2017 podjął współpracę jako solista w Teatrze Wielkim w Poznaniu w premierach takich jak Macbeth Giuseppe Verdiego jako Malcolm, Fledermaus Johanna Straussa s. jako Alfred oraz w Borysie Godunovie Modesta Musorgskiego. Od sezonu  2017/2018 dołączy do grupy solistów Opery w Graz w Austrii jako członek studia operowego. Uczestniczył na licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez profesorów Agatę Savę, Wojciecha Maciejowskiego, Olgę Pasiecznik, Helenę Łazarską, Marka Rzepkę, Matjaza Robavsa, Matthiasa Rextrotha, Eytana Pessena, Izabelę Kłosińską, Piotra Micińskiego, Miethę Sighele.

Jingxing Tan – tenor – urodzony w Chinach 14 kwietnia 1988 roku. Swoją edukację muzyczną rozpoczął od nauki gry na flecie w wieku dziewięciu lat, natomiast edukację wokalną – mając siedemnaście lat, pobierając lekcje śpiewu od swojej matki – śpiewaczki Opery Pekińskiej. W 2010 roku przyjechał do Polski w celu podjęcia studiów wokalnych w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Piotra Kusiewicza. Po swoim pierwszym występie w Operze Bałtyckiej (Le Villi Pucciniego, 2011) został uznany za jednego z najbardziej obiecujących śpiewaków. Premiera zaowocowała kolejnymi propozycjami występów w operach: Gianni Schicchi Pucciniego (2012) oraz Cosi fan tutte W.A. Mozarta (2014). Jingxing Tan został również zaproszony na 52. Festiwal Muzyczny w Łańcucie, aby wykonać partię Carmina Burana Carla Orffa z maestro Tadeuszem Wojciechowskim (2013).
Kolejnymi ważnymi wydarzeniami w życiu artystycznym Jingxing Tana były: udział w trasie koncertowej po Chinach, podczas której – wraz z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Gdańsku – wykonał jedenaście koncertów (grudzień 2013 – styczeń 2014) oraz wykonanie IX Symfonii L. van Beethovena w Filharmonii Koszalińskiej (maj 2014) i Messa Di Gloria Pucciniego w Bazylice Archikatedralnej w Gdańsku-Oliwie (kwiecień 2015). Brał także udział w Bitwie Tenorów na Róże organizowanej przez Mazowiecki Teatr Muzyczny i TVP (październik 2015).
Ponadto Jingxing Tan uczestniczył w wielu koncertach i festiwalach, m.in.: Festiwal Muzyki Jana Kiepury, na Zamku w Bytowie, w Amber House w Gdańsku, w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, w Chińskiej Ambasadzie oraz w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Na arenie międzynarodowej Jingxing Tan został doceniony już w lipcu 2015 roku, kiedy to został zaproszony do udziału w prestiżowych kursach mistrzowskich prowadzonych przez maestro Francisco Araiza w Wiedniu. W sierpniu tego samego roku był finalistą międzynarodowego konkursu dla śpiewaków operowych – Hariclea Darclee International Singing Competition.
W ramach programu Erasmus rozpoczął w październiku 2015 roku studia magisterskie z zakresu śpiewu operowego w klasie prof. Francisco Araiza w Musikchochschule w Stuttgarcie.

Bilety 40 zł


wróć